Missie van Edutijd

Werken aan digitale geletterdheid hoeft geen uitsluitend individueel proces te zijn. Integendeel met de door Edutijd geselecteerde ICT toepassingen is schermtijd actief en gezamenlijk. De missie van Edutijd is daarom samen te vatten als ‘samen spelen, samen leren en samen werken met ICT’.

 

Wat men moet leren doen, leert men door het te doen.

Aristoteles

Leren door te doen is dus het devies. Voor alle toepassingen van Edutijd wordt een positief antwoord gegeven op de vragen…

    1. Activerend leren. Worden kinderen actief betrokken? Moeten ze iets doen?
    2. Samenwerken leren. Worden kinderen uitgedaagd om samen te werken? Te delen?
    3. Spelend leren. Zijn de activiteiten speels en worden kinderen uitgedaagd om te leren?
    4. Adaptief leren. Zijn de toepassingen adaptief? Zijn ze aan te passen aan het niveau van de kinderen?
    5. Op maat te maken. Kan de docent de toepassing aanpassen aan de eigen les?

Edutijd magazine

Meld u hier aan voor het Edutijd magazine en blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelen.
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-MQDD036KMD');