Overzicht Weco Play spellen

Kikkersprong

Inzetbaar vanaf groep 3

Kikkersprong is een spel dat werkt als een geheugentrainer. Door het onthouden en correct selecteren van gekozen plaatjes verdien je tegels die in de tweede fase van het spel de kikker naar de kant van de vijver kan brengen.

Notenkraker

Inzetbaar vanaf groep 1

De Notenkraker is een reactie spel. Houd de muziek bij door de gekleurde ballen aan te tikken binnen de witte balk. Tik je naast de bal dan krijg je minpunten.
Moeilijkheidsgraad en muziek van specifieke componisten zijn selecteerbaar.

Huisraad

Het Huis

In het 'Huis' leer je nieuwe woorden en voorzetsels door een huis in te richten.

Boekbouwer

Met 'Boekbouwer' schrijf je samen een boek. Dat boek zet je in de bibliotheek zodat anderen het kunnen lezen.

Oefenwiel

Vijftig oefeningen die je alleen of met de hele klas kunt doen. Draai aan het 'Oefenwiel' en kijk welke oefening je gaat doen.

Letterbal

Letter Bal

Samen letters spellen en voetbal spelen gaan in 'Letterbal' goed samen.

Supermarkt

Met boodschappen doen in de 'Supermarkt' leer je woorden en rekenen met muntgeld. Dat kan ook in het Engels of een andere taal.

Tekenbot

Lijn Coder

Met een teken robot de mooiste patronen en tekeningen maken. Creatief programmeren met 'Tekenbot'.

Spiegeltekenen

Spiegelbeeld krijgt een heel eigen invulling met 'Spiegeltekenen'. Samen of met elk een eigen vak.

Woord circus

Woord Circus

Zoek het woord bij het plaatje. 'Woord circus' speel je tegen elkaar. Met de kanonskogel verwarring veroorzaken bij je tegenstander maakt het spel extra spannend.

Treinstel

Train paren

Zoek samen het juiste stel letters of cijfers en laad ze in het 'Treinstel'.

Raak

Coördineer de strijd

Door het zetten van coördinaten langs een X en Y-as en beschiet je het 'Ruimteschip' van de tegenstander.

Som

Voorkom bij 'Som' dat alles rood voor je ogen wordt. Dat kun je doen door de cijfers die afhankelijk van het niveau samen het getal 5, 10, 20 of 30 vormen.

Sudoku

Met maximaal 6 spelers 'Sudoku' spelen. Te spelen in 3 spelvormen. Om de sudoku in te vullen, hoef je alleen maar een cijfer naar een vierkant te slepen.

Schiettent

In de 'Schiettent' kun je overzicht, samenwerking en woorden trainen. De spelers moeten elkaar helpen alle woorden op het bord te vinden door de schilden op op de foto's te slepen.

Vormschepen

Als de poorten open gaan sleep je het ruimteschip met de juiste vorm en kleur op zijn plaats.

Roborekenen

Robo Wiskunde

Tijdens het spel 'Robo rekenen' los je in twee teams rekensommen op. De cijfers op het hoofd van de robot moeten samen het cijfer in de maag van de robot vormen.

Puzzel

Samen de 'Puzzel' oplossen of samenwerken doordat je ieder stukje moet vasthouden om het op de juiste plek te kunnen leggen.

Tienen

Paren van 10

Bij het 'Tienen' train je het maken van paren die bij elkaar opgeteld 10 zijn. In elke ronde moet je alle schildpadden van het juiste paar in het toilet gooien.

Schildpadden

Vermenigvuldigings-schildpadden

Zie je het schildpad met het goede antwoord op de keersom sleep hem dan in de juiste mand.

Memory

Het bekende 'Memory' speel je met één tot vier teams in de klassieke vorm of in de vorm waarbij je eerst vier kaarten moet vasthouden voor ze omkeren.

Doolhof

Het Doolhof

De andere speler vinden in het 'Doolhof' is al lastig genoeg. Moeilijker wordt het als je eerst woorden en plaatjes met elkaar moet combineren en de nodige vijanden moet ontwijken.

Rekenrace

Wiskunde Race

Kies steeds een andere kaart en voertuig om de 'Reken Race' te voltooien. Moeilijkere sommen oplossen levert meer op.

Alfabetmonster

Het 'Alfabetmonster' moet worden gevoed met de letters die hij roept. Maak een fout en hij spuugt alle letters weer uit.

Letterbeesten

Schrijf de naam van elk beest 3 keer goed om bommen te verzamelen en het monster te stoppen.

Hockeyspel

Hockey Spelling

Gebruik 'Hockey spelling' om je spelling te oefenen. Het doel van het spel is om het woord te spellen dat in de doelzone van de tegenstander wordt weergegeven.

Torren tellen

Tellen van Insecten

In 'Torren tellen' is het nodig om samen te werken om alle snel bewegende torren te vangen. Verzamel er net zoveel als het cijfer in de cirkel aangeeft.

Samen kleuren

Samen Kleuren

Kies een kleurplaat en kleur die samen in. Sleep een kleur van het palet naar het gebied dat je wilt inkleuren.

Doorschaken

Schaken zonder Beurten

In 'Doorschaken' kun je schaken zonder van beurt te wisselen. In de 1:1 modus heeft degene gewonnen die het eerst de koning van de tegenstander heeft. In de 2:2 modus moeten beide koningen worden gevangen.

Vormvanger

Vang de vorm met gelijke kleur. Op het moment dat de vorm aangeraakt is verdwijnt die. Alleen door samen te werken kunnen alle vormen worden gevangen.

Rekenmonsters

Calculator Monsters

Met je rekenmachine bepaal je waar jouw monster heen gaat. Je speelt het spel door je tegenstanders van het bord te spelen of samen zo lang mogelijk de 'geesten' te ontwijken.

Kaartgesprek

Kies de plaatjes uit het verhaal dat één van de spelers verteld. De plaatjes moeten eerst door elk van de spelers worden getekend. Woorden oefenen, verhaal vertellen en actief luisteren in één spel.